Rummelig
Vi tager godt imod nye fægtere. Vi bevarer og udbygger den gode tone og det gode sammenhold på tværs af alder og niveau. Vores basis er medlemsdemokratiet, hvor alle kan være med og få indflydelse og hver enkelt er respekteret og værdsat.

Omsorgsfuld
Vi stræber efter at gøre en positiv forskel. Vi tager hånd om den enkelte fægter og om sammenholdet. Vi gør en ekstra indsats for hinanden og klubben – fordi vi betyder noget for hinanden og fordi klubben betyder noget for os.

Lærende
Vi har fokus på både motions- og konkurrencefægteren. Og på barnet, junioren og den voksne fægter. Det er vores ambition at motivere den enkelte til at bringe det bedste frem i sig selv – uanset køn, alder, niveau, social baggrund og våbenart.

Kvalitetsbevidst
Vi har en stolt tradition, et godt omdømme og en stærk bevidsthed om kvalitet. Vi stræber efter at blive stadig bedre – i det vi lærer fra os og i den måde vi samarbejder med vores omgivelser på. Begejstring er vores drivkraft.

Ambitiøs
Vi vil altid udfordre os selv – både bestyrelsen og medlemmerne – og dermed skabe de bedste rammer for klubben, så den udvikler sig i den bedste retning. Vi nytænker fremtiden og indgår i positiv dialog med fægteforbundet og de øvrige klubber for sammen at udvikle fægtesporten.